2015. május 4., hétfő

Projektmunka: Földrajztanulás interaktív hálózatokban

Interaktivtásra épülő programok, amelyekben megvalósulhat a hálózati tanulás modellje:

Szófelhő készítés:
A programban akármikor megnyithatók és szerkeszthetők a szófelhők, nem bonyolult a program kezelése, regisztrálni kell, de ez e-mail címmel könnyedén megvalósítható, nincs anyagi vonzata a regisztrációnak. A vizuális típusú diákoknál különösen segíti a tanulást. A diákonak jó szorkozás lehet, mivel színes a program és sok képet, betűstílust lehet használni, ha esetleg fáradtak, vagy valamilyen okból alulmoitváltak (pl. két másik tárgyból írnak dolgozatot aznap), akkor könnyen fel lehet dobni vele az órát, mobiltelefonon és interaktív táblára is telepíthető megoldás. Kitűnően alkalmas csoportmunkákra, ahol 2-4 fős csoportokban kell adott témáhot szófelhőt készíteni. Nagyon jól kiemeli a kulcsfogalmakat a diákok számára, aminek segítségével könyebben körbejárhatók a témák, feldolgozhatók a részletek.
tagul.com/cloud/8 (10. évfolyam)
tagul.com/cloud/7 (7. évfolyam)

Online tesztszerkesztés:
Maga az oldal oktatási célokra született, létrehozhatók benne virtuális osztályközösségek, ahová felvehetjük a valós diákjainkat, és itt jelölhetünk ki nekik feladatokat. A tesztek akármikor szerkesztehtők, átírhatók, egyszerre akár az egész osztály dolgozhat rajtuk. A legérdekesebb és legpraktikusabb talán az, hogy maguk a diákok is készíthetnek egymásnak ilyen teszteket egy idő után, ami által megtanulhatnak jól és egyértelműen kérdezni. Esetleg egy témazáró előtt összeállíthatnak olyan kérdéssort, amik azokat az elemeket tartalmazzák, amiket nem értettek az adott témakörből, és ha ezt az osztály tagjai kitöltik, az sokat segíthet a felkészülésében az adott diáknak, de a többiek számára is lehet pozitív hozadéka. Egyes tananygok otthoni feldolgozásra is jó a módszer, ha feladunk egy pár kérdésből álló quizt házi feladatnak, ami segít elmélyíteni és gyakorlatban is alkalmazni az órán hallott elméletet.Tanórán például ideális csoportmunka lehet egy összefoglalás során, hogy 3-4 fős csoportokban állítsanak össze egy rövid kérdéssort, majd mindenki megoldja a másik csoportét és a végén közösen ellenőrzik a kérdéseket és megoldásokat.
lastone.neolms.com/teacher_quiz_assignment/show/2703865

Google dokumentum:
az első link egy példa az interaktív mivoltára a dokumentumnak, ha nem is földrajz órai óravázlat, de a témának kifejezetten földrajzi vonatkozásai is vannak. Az interaktivitását az adja, hogy a diákok oldalt folymatos kommentekkel veszik észre a hibákat, a javítást ők szerkesztik egyszerre többen, de egy időben. Nagyon praktikus hogy, minden tanuló külön beazonosítható, sőt még azt is látjuk, mikor írta kommentjét.
docs.google.com/document/d/14KPGyduUzMm0cUmfojmvr7Z4f8IW_YbIkKh53DnbF0w/edit

A második google dokumentum lehetne egy interaktív feladat példája. Szinte akármilyen feladat megvalósítható egy ilyen jellegű dokumetummal, a tanártól függetlenül is létrehozhatnak ilyet a diákok, amiben például a kulcsfogalmakat gyűjtik egy adott témakör kacsán, illetve a hozzá tartozó definiciókat. A dokumnetumot a tanár, de akármelyik diák is létrehozhatja, csak meg kell osztania a többiekkel (pl. gmailen, vagy facebookon keresztül) a jobb felső sarokabn található kék megosztás füllel, majd ezutám fontos még beállítani, hogy akivel megosztjuk az ne csak nézhesee, de szerkeszthesse is a dokumentumot, de ez sem túl bonyolult beállítani.
docs.google.com/document/d/1i5UMwOLku7ZAFhzWtu1u2kzNTgFSyMCquZqU9C_MyF8/edit



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése